MakeMeBrand.ro - Campanii de Advertoriale si Optimizare Google

sâmbătă, 14 septembrie 2013

sa ne ocupam si de bani

V-am zis că acesta nu e numai un blog despre cosmetice da? Este şi locul in care învăţ să mă descurc cu finanţele pentru că dacă aş fi fost ceva mai ordonată la capitolul acesta astăzi lucrurile ar fi stat un pic altfel.
Dar mai bine mai târziu decât niciodată. Planul pentru următorii 5 ani este să îmi cumpăr o casă, mă rog un apartament şi să îl fac palatul personal. Logic pentru asta va fi nevoie de un credit aşa că prin noiembrie vă aşteaptă bloguri despre bănci, rate, credite şi alte lucruri de nemenţionat în biserică.
         În drumul acesta al achiziţionării unei case trebuie să începem întâi cu lucrurile simple, cel puţin eu aşa încerc şi cum am observat de la celălalt blog că lucrurile scrise şi publicate te fac ceva mai ordonat decât gândurile trecătoare cu privire la vreun subiect, m-am decis să folosesc blogul acesta pentru maturizare financiară să zic.
         Oricum marea majoritate a blogurilor de finanţe mie mi se aplică numai oarecum pentru că veniturile mele nu sunt foarte bine bătute în cuie, nu pot declara cu certitudine că în fiecare lună încasez X bani de fapt aflu abia la începutul lunii următoare câţi bani am făcut luna trecută. Este evident de ce la mine treaba aia cu planificarea bugetului trebuie gândită altfel.
         Aşa că spre deosebire de cei care au un salariu fix şi sigur eu trebuie mai întâi să constitui un fond din care la o dată fixă, aleasă de mine să îmi iau numai suma de bani stabilită şi mai ales să nu o depăşesc chiar dacă la o adică aş avea de unde.
         Pot însă să îmi fac un calcul destul de corect al plăţilor care mă aşteaptă în fiecare lună indiferent de încasări.
         Aşa că tema pentru următoarele săptămâni este să încep să îmi notez pe o agendă unde se duc banii mei, pentru ca în aproximativ o lună să pot trage nişte concluzii şi să iau măsuri de evitare a scurgerilor nejustificate. Dacă vreţi să mă însoţiţi în aventura asta vă sugerez să începeţi şi voi de luni aceeaşi procedură. Eu intenţionez să notez totul de la biletul de autobuz la pantofi, nu de alta dar cam am nevoie de o pereche.
         Concomitent o să încep constituirea fondului acela de salarii ca să zic aşa şi o să încerc să ajung la zi cu toate plăţile restante, pentru că generează penalităţi, adică bani aruncaţi pe apa sâmbetei.
         Mă gândesc că trei lucruri de făcut în prima săptămână sunt suficiente, altfel mă încarc prea rău şi iar las baltă proiectul.
         Dacă pe săptămână nu mai am alte idei ne auzim sâmbătă să vedem cum ne-am descurcat cu treaba asta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu