MakeMeBrand.ro - Campanii de Advertoriale si Optimizare Google

joi, 3 aprilie 2014

Respecta-ti pielea

Întotdeauna am avut încredere în lucrurile pe care le înţeleg. Ştiu că Harry Potter e privită ca o carte pentru copii, dar totuşi uneori este minunată şi pentru cei mari. Acolo am citit principiul domnului Weasley, să nu ai încredere în obiectele care gândesc singure.
În viaţa mea exită puţine obiecte vrăjite şi mă îndoiesc că atunci când îmi vărs cafeaua pe haine e vina vreunui vrăjitor malefic care a aruncat vreun blestem asupra canilor, e mai degrabă neîndemânarea mea.
Dar există lucruri pe care trebuie să le folosesc zilnic, lucruri banale cum ar fi demachiantul sau gelul de duş sau şamponul şi există momente în care privesc lista de ingrediente fără să înţeleg mare lucru din ele.
Nu îmi plac în mod deosebit cosmeticele moderne cu câte un înlocuitor identic natural, le privesc aşa cum privesc sosurile cu monoglutamat de sodiu şi budincile cu aromă identic naturală.
Pe bune, dacă o cremă are aroma identic naturală cu lămâia singurul lucru în comun cu naturalul este un parfum, ideea unei molecule, nu vitamina C, nu antioxidanţii, nu altceva.
Şi asta se aplică şi la săpunuri. Lucrez mult cu acte vechi, cu dosare călcate în picioare în arhive şi peste care anii şi-au cernut praful şi ciupercile,  în primii ani de lucru faţa mea arăta ca Bucureştiul după bombardamentele din cel de-al doilea război mondial.   
Cu timpul am învăţat să mă apăr şi una din căi au fost săpunurile naturale, pe care culmea le înţeleg, pentru că în copilărie o vedeam pe bunică-mea făcând roţi de săpun în tuciul din spatele casei, încă mai ţin minte ingredientele deşi niciodată nu m-au preocupat proporţiile. Mi-aduceam aminte cât de bine spălau săpunurile alea rufele înainte să apară armata de detergenţi pufoşi, parfumaţi şi de alergii dătători dar totuşi mi se părea ciudat să îl folosesc pentru pielea mea.
Aşa am găsit săpunul de Alep, adică reţeta lui e mai veche decât creştinismul, şi spre deosebire de săpunul bunică-mii care era făcut din grăsimea porcului, acesta conţine ulei de măsline şi de dafin şi soda naturala din sare de mare.
Unele vin la ofertă cu alte uleiuri cum ar fi cel cu ulei de chimen, mare ajutor în caz de acnee sau cel argila roşie ori nămol de la Marea Moartă, dacă nu poţi şi nu poţi fără parfum există variante cu lămâie sau iasomie.
Poate nu e soluţia ideală, dacă eşti în căutarea unui săpun în culori vii şi cu parfum ameţitor atunci clar nu e pentru tine, pentru că săpunul de Alep clasic uscat suta la sută este maro şi nu te va vrăji olfactiv, dar dacă vrei să îţi respecţi pielea, să nu o stresezi inutil şi să te întorci în vremea bunicii măcar în alea 30 de minute în care faci baie dă-i o şansă, mai ales că zilele astea au şi reduceri.
Bio-Cosmetics.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu