MakeMeBrand.ro - Campanii de Advertoriale si Optimizare Google

duminică, 10 noiembrie 2013

Cheltuieste mai putin decat castigi

         Unul din fixurile mele este să mă documentez, dacă nu aş şti deja probabil aş citi vreo 5 tutoriale despre cum să îmi leg şireturile, numai aşa ca să fiu sigură că am acoperit mai toate unghiurile posibile.
         Vă daţi seama ce s-a întâmplat când am decis să îmi schimb stilul de viaţă. Am citit şi am tot citit. După care am început un prim blog care a avut rolul să mă schimbe un pic pe mine ca mod de gândire, să mă înveţe să nu mai văd totul în negru, să descopăr frumuseţea în orice.
         Mi-a reuşit, nici măcar nu îmi mai aduc aminte când am fost în depresie ultima dată, nici măcar tristeţi ocazionale nu mai am, dar suferinţe îndelungate de mai multe săptămâni.
         Mă gândesc că dacă îţi poţi schimba obiceiurile de gândire îţi poţi schimba orice. Aşa că am trecut la blogul doi, dedicat organizării financiare, domestice şi de care se va mai dovedi că e nevoie.
         Sun eticheta Cele 10 porunci or să apară pe blog regulile care trebuie neapărat respectate dacă vrei să vezi lumina de la capătul tunelului.
         Majoritatea blogurilor pe care le-am citit s-au adresat americanilor, aşa că lucrurile trebuie un pic adaptate să meargă în România dar cred că e posibil.
         Prima regulă în organizarea financiară este „Cheltuieşte mai puţin decât câştigi” sau dacă nu vrei să te simţi restricţionat în vreun fel „Câştigă mai mult decât cheltuieşti” deşi cele două enunţuri nu sunt aceleaşi în înţelesul lor.
         Pentru respectarea regulii trebuie să ştii trei lucruri : cât câştigi, cât cheltuieşti şi pe ce. Dacă te afli în poziţia mea în care nu ai idei niciodată cât vei câştiga atunci supraveghează situaţia vreo 6 luni şi fă o medie lunară. În lunile cu plus limitează-te la suma medie stabilită, pune restul bine şi nu te atinge de ei sub nici o formă, în lunile cu minus completează din rezervă până la medie, evident nici acum nu depăşi limita.
         Organizează-ţi cheltuielile pe celebra piramidă a lui Maslow dar simte-te liber să o personalizezi.
         Stabileşte activul şi pasivul, e posibil să crezi că ai bani dar nivelul datoriilor să  fie atât de mare încât să ieşi mult pe minus la momentul  comparării celor două.
         Primul pas este să îţi plăteşti datoriile, primele cele cu dobânzi mai mari, apoi din aproape în aproape câte una până când ai scăpat de ele. Nu mai face alte datorii în măsura posibilului.
         Începe să economiseşti. Banii pe care i-ai salvat reducând cheltuielile sub venituri împarte-i, plăteşte cu o parte datoriile şi pune restul într-un fond de urgenţă. Ideea că eşti la adăpost în caz de vreun necaz  neprevăzut, că te poţi ajuta singur fără să fie nevoie de vreun alt împrumut face mai mult decât plata mai rapidă a datoriilor.
         Când ai terminat cu datoriile nu îţi schimba obiceiul, continuă să îţi păstrezi veniturile mai mari decât cheltuielile şi economiseşte diferenţa. După i vreme vei avea şi loc să planifici nişte forme de venit pasiv cu ceea ce depăşeşte fondul de siguranţă.
         Dacă eşti ca mine şi nu îţi place să rişti, stabileşte o sumă  mică în baza căreia să operezi de fiecare dată, sumă pe care să o măreşti cu să zicem jumătate din ce ai obţinut din investiţie. Aşa vei dormi liniştit, contul de economii va creşte şi dacă e să faci un pas greşit la un moment dat te vei putea redresa rapid.

         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu